Teplo GGE Devínska Nová Ves modernizuje – od technológií až po vlastnú aplikáciu elektronického denníka
Spoločnosť Teplo GGE v Devínskej Novej Vsi prechádza v posledných rokoch výraznými zmenami. Pod vedením Jána Schweigera, riaditeľa prevádzky, sa zameriava nielen na technologické inovácie, ale aj na digitalizáciu a modernizáciu administratívnych priestorov. Medzi najvýznamnejšie výsledky patrí vytvorenie vlastnej aplikácie elektronického denníka, ktorá prináša prehľadnosť a efektívnosť do správy prevádzky.
Digitalizácia procesov – cesta k efektívnejšej správe
Elektronický denník vznikol z potreby zjednotiť evidenciu dát a zvýšiť efektivitu práce. „Pracujeme s obrovským množstvom údajov – od prevádzkových dát, cez odpisy meračov až po záznamy o poruchách. Tie sa predtým uchovávali v rôznych formátoch, čo komplikovalo ich spracovanie,“ uviedol Schweiger.
Za pomoci tímu kolegov a moderných nástrojov, ako je Power Apps, vznikla aplikácia, ktorá pokrýva všetky kľúčové potreby prevádzky. Aplikácia slúži na komunikáciu, zber dát, evidenciu udalostí, materiálu použitých pri servise, ale aj na finančné a legislatívne plánovanie. „Aj napriek dosiahnutiu cieľov, ktoré sme si pred rokom stanovili, vnímame tento nástroj stále ako polotovar s obrovským potenciálom na ďalší rozvoj,“ doplnil Schweiger.
Modernizácia technológií pre udržateľnú budúcnosť
Popri digitalizácii sa Teplo GGE Devínska Nová Ves venovalo aj obnoveniu kľúčových technológií. V roku 2024 sa realizovala výmena regulačnej stanice plynu a kotla na kotolni Slatina. Obe zariadenia už boli zastarané a technicky nevyhovovali moderným požiadavkám.
„Nová regulačná stanica je spoľahlivejšia a jednoduchšia na obsluhu, zatiaľ čo nový kondenzačný kotol dosahuje vyššiu účinnosť a lepšie pokrýva naše potreby,“ vysvetlil Schweiger. Vďaka modernizácii dokáže spoločnosť efektívnejšie využívať kogeneračné jednotky a akumulovať teplo na pokrytie odberových špičiek, čo zvyšuje energetickú úsporu a znižuje náklady.
Rekonštrukcia priestorov – investícia do pohodlia zamestnancov
Zmeny sa dotkli aj administratívnych a sociálnych priestorov kotolne K31. „Prerábka nebola jednoduchá, no umožnila nám vytvoriť moderné pracovné prostredie pre zamestnancov. Dočasné zdieľanie priestorov nás dokonca spojilo – naučili sme sa efektívnejšie spolupracovať,“ zhodnotil Schweiger.
Prípravy na ďalšie výzvy v roku 2025
Spoločnosť Teplo GGE Devínska nová Ves sa už teraz pripravuje na nové projekty plánované na rok 2025. Vďaka systematickému prístupu a tímovej spolupráci pokračuje v zavádzaní inovácií, ktoré prispievajú k zlepšeniu služieb pre odberateľov a k udržateľnej budúcnosti.